Friday, July 31, 2009

.hadiahkanlah al-fatihah.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

pada pagi 29hb Julai...aku dapat la 1 text mesej dari adik aku si amri UM,


"Dlm prjlnn blk kg,
pok nik shahir meninggal
dunia...
"


ayat pertama yg kluar dr mulut aku..astaghfirullah.....innalillah.

pak nik shahir ni datuk saudara aku..tok sedare yg sgt berjase kpd aku..
allahyarham dah meninggalkan dunia ni...
pergi menghadap Illahi pada usia 73 tahun
pak nik shahir..
terime kasih atas segala jasa
maafkan saya atas segala kekhilafan..

pak nik shahir..dah meninggalkan kami sekeluarga..
agak lame aku x berjumpe beliau..
dan sampai di saat2 akhir pon
aku xde disisi allahyarham nak bersame2 beliau...
sebab aku ade kat sini..x balik...



semoga roh allahyarham dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan ahli syurga,
AL-FATIHAH
.....


Allahyarham Dato' Hj. Ahmad Shahir Ibn Haji Daud merupakan bekas imam Masjid Negara pd tahun (1975-1980) dan (1984-1992) dan bekas Mufti Istana Negara..


dulu2 mase aku duk kat k.l kan,
selepas aku lahir ke dunia pd 1 april 1989 kan,
ayah ngan mak pergi la berjumpe pak nik yg pade mase tu masih menjadi
Imam Masjid Negara..

nak bertanye la nama yg baik2 untuk anak sulung mereka nih


dan beliaulah yg memberikan aku nama
AHMAD LOKMAN BIN ANUAR...

*aku xtau nape trase sayu len mcm bile tringat cerite ni*










sehingga
berjumpa lagi pak nik
suatu masa akan pasti





al-fatihah bukanlah hanya sekadar 1 sedekah ,
ianya satu hadiah
hadiahkanlah al-fatihah untuk mereka2 yg telah tiada





mati adalah pasti..

8 comments:

Anonymous said...

semoga roh Allahyarham
dicucuri rahmat...
& dtempatkan dikalangan
roh org beriman...

Ahmad Lokman =Yang Terpuji lagi bijaksana
alhamdulillah

semoga jadilah
seperti makna nama
yg diberi arwah

setiap kejadian pasti
ade hikmahnye
ye,betul mati itu pasti....
marilah sama2 kita
meningkatkan amal ibadat
kita sebelum terlambat

“ Rebutlah lima peluang sebelum datangnya lima : hidupmu sebelum matimu, sihatmu sebelum sakitmu, waktu lapangmu sebelum sibukmu, mudamu sebelum tuamu, dan kayamu sebelum fakirmu. ( Hadis Riwayat Al-Hakim dan Al-Baihaqi )

-al fatihah buat arwah & salam takziah-

~ i K i N ~ said...

Al-Fatihah~
moge name yg die bg 2,
m'bawa seribu mkne...

Judiene said...

Al-Fatihah
semoga rohnya dicucuri rahmat
ade hikmah tu disebalik nama ko keme weyhh!!
heeeee~

nisa said...

al-fatihah untuk arwah...

tertarik dgn idea sedekah dan hadiah tu.

selalu org kata "sedekahkn al-fatihah"

tp benar.nilai pemberian tu sbnrnye labih lagi drpd tu

nadrahfihil said...

al-fatihah... Allah lebih menyayangi nya..

aini said...

alfatihah~



my grandpa will hav a heart surgery nex tuesday bcoz of heart cancer~
hepatitis B~

im scared~
may God bless him~
i luv u atok~

...sarah n... said...

nama aku pun. org lain yg bagi.

ayah kata, dia dah tak tahu nak letak nama apa, boleh tak? boleh tak?

p/s: tp yg nama terbalik tu, dia punya idea.

Anonymous said...

Assalamualaikum,
Ni Lokman anak Kak Dah & Abg Nuar kan?
Ni Bie anak Pok Nik.
Terharu baca memo Lokman dlm blog ni.
Kak Dah & Abg Nuar sempat balik mlm Pok Nik meninggal. Sempat menatap jenazah arwah sebelum dikebumikan.

AlFatihah

Disclaimer

All content provided on this blog is for leisure & informational purposes only. The owner of this blog makes no representations to any party he may be a part of, or guarentee the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. Contents are generally individual reflections of thought & stories of the blog.
Thanks for stopping by! you are alright.