Thursday, May 7, 2015

Teneneneng nene nenenene neneng

Ahh..aku suka betul dengar lagu ni.
Aku ada la genre muzik yang fevret, tapi semua lagu pun aku boleh masuk..sebab dalam tu mesti ada part yg aku boleh 'dig'.

Earphone & headphone kena power. File lagu tu pulak kena high quality. In-ear plug tu mesti. Bila pasang kat telinga & lagu main, aku pun hilang dari dunia nyata. Berenang2 didalam lagu sambil layan satu2 track instrument..mana lead guitar,rhythm,mana bass,mana semua beat drum, synth, dan ape semua lah yang ade. Memang hanyut..

Kalau rasa mood tak best, dengar lagu je dah boleh pusing keadaan 360°..part2 yang addictive dalam lagu contoh macam bassline, riff atau solo memang melekat replay2 dalam kepala sentiasa. Vokal2 ni aku kurang sikit nak sangkut..pasal tu lah aku banyak dengar track versi instrumental je kalau ade. Tak perlukan suara vokal pun sebenarnya, sebab arrangement muzik tu pun dah berkata-kata..gitar,drum,bass dll..semua bercakap. Macam satriani,santana,sham kamikaze..neil zaza..dll punya piece.
Apapun bagi aku live punya version sentiasa lagi terangkat dari versi studio mastered. Asalkan yang live performance tu rekod audio senonoh la bukan pakai kalkulator ke sayuran ke.

Sejak akhir2 ni aku discover makin banyak lagu yang tak guna struktur lagu yang biasa..macam ade intro,interlude,bridge,chorus camtu. Tapi lagu ni dia tunggang terbalikkan lepastu sambung balik struktur dia..tapi mesej tetap sampai. Memang lagi sampai kott. Antara contoh The Voidz+Julian Casablancas- Human Sadness. Memang dapat dig kepiluan tu dalam riff gitar & bass dia..dan ade banyak lagi.

Alangkah bagus kalau boleh share bunyian yang tengah main dalam kepala sebagai ganti perkataan2 macam ni ni..mesti akan rasa lain feeling dia. Vibe yang disampaikan melalui satu piece muzik tu lagi deep mesej dia..lagi jujur kot. Kalau kat media sosial tu, takde huruf2 dah tapi bila post dia up satu irama musik yang  keluar dari dalam kepala je..dari hati. Boleh rasa sekali gembira ke sedih ke macam mana level2 semua. Gittew.

Pasal tu lah aku selalu post lagu je.



No comments:

Disclaimer

All content provided on this blog is for leisure & informational purposes only. The owner of this blog makes no representations to any party he may be a part of, or guarentee the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. Contents are generally individual reflections of thought & stories of the blog.
Thanks for stopping by! you are alright.