Monday, May 11, 2015

Eja: Paperplane

Ada satu time tu Eja lalu depan rumah, kat tangan ada alat tulis dengan kertas2 ape entah lagi. Aku yang tengah santai2 di sofa dekat muka pintu perasan dia & tegur tanya nak kemana buat apa?  "Nak buat kerja sekolah buat kapal terbang kertas Abang Lokman!" Eja reply. Oleh sebab terserlah kepoweran origami aku maka Eja pun terdorong untuk berguru.
Ok dusta aku yang kata aku pandai buat kapal terbang kertas ni & offer ajar dia.

Apapun, tak lama lepas tu ruang tamu aku meriah dengan kertas2. Aku ajar Eja skill buat paperplane yang confirm budak2 sekolah tak tau punya..ada ciri2 extra yang power la..bernoulli compliance okey. Mesti terbang lagi jauh nanti. Eja excited kemain..bangga gua kelihatan hebat disitu hnss2 kahkah. Selain paperplane, asas origami tu kan boleh guna jugak untuk buat perahu dengan mulut monster tu..so aku ajar jugak yang tu. Lagi kagum Eja dibuatnya kahkah. So lepas Eja dah reti, tamat la kelas origami dan bersurai balik lah. Goodluck aku kata.

Besoknya, malam baru aku balik rumah sebab ade banyak kerja. Sampai2 je rumah..tuuuudiaa. Depan rumah penuh bersepah dengan paperplane, perahu & mulut monster. Muka pintu ade, birai jendela ade, dalam longkang pun ade dah basah habis block air mengalir. Ni tak lain tak bukan aku tau sapa punya keja. Terbaik punya Eja, rupanya dia buat kelas origami sendiri dengan kawan-kawan sekolah dia depan rumah aku. Main-main lepas tu tinggal situ. Ni aku la kena clear ni karang tuan rumah sound pasal bersepah. Besar2 pulak tu pakai kertas suratkhabar. Naissss so naisss.

Lewat malam tu kelihatan aku terbongkok2 sekitar laman rumah kutip sampah.

No comments:

Disclaimer

All content provided on this blog is for leisure & informational purposes only. The owner of this blog makes no representations to any party he may be a part of, or guarentee the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. Contents are generally individual reflections of thought & stories of the blog.
Thanks for stopping by! you are alright.