Sunday, February 28, 2010

jangan biarkan ia mengalir


buat apa-apa pun kalau tak kena gaya, salah caranya,
akan jadi benda lain

memang betul sangat lah. kite buat la papepun, even mende yang rase fine je, tapi kalau tak kena caranya boleh jadi macam-macam benda lain..silap-silap memang out le.

terdetik nak menulis ni sebab ade kisah sket.

baru-baru ni aku pergi derma darah. ade orang bank darah dtg so aku pon pegi le. sebenarnye derma darah ni skarang bukan big deal dah..elok la tu kan. derma darah ni xsepatutnye benda pelik dah.

mungkin sebab rase lek2 je, aku ngan darah aku pon tenang je la.kami memang perform aritu, dengan mengalahkan penderma2 lain yg dah dicucuk lebih awal..darah aku memang darah muda laju je dah penuh 1 pain.adekah sebab aku x genggam baton mcm yg disuruh tp pegang nset taip2 mesej? heh3..

bile dah settle tu mcm biase la..die cabut jarum yang tak berape kecik tu n suruh tekan ngan cotton wool tempat yang dah dicucuk tu...dan die bagi kite masa baring2 jap lepas siap untuk ni.
lepas tu tampal plaster kat tempat cucuk tu dan next is?? kluar minum2..:D


dan aku ingat dah cukup aku buat mende2 ni..

aku dah kluar dan duduk luar dah..dan nak minum2 dh tu..tetibe akak buat air tu cakap.."Tu dik,"

tempat plaster ditampal tu keluar darah..tangkap leleh punya dia keluar.

aku pon berdiri la nak masuk dalam bilik derma darah balik,skali bila bangun darah pon syruuuuu kat lengan nih.mengalir kluar dari celah2 plaster tuh..nitik2. aku tengok boleh tahan jugak tangkap leleh darah ni kluar...dramatik sungguh.

oh membazir..membazir..fikir aku.

aku pon masuk la dalam bilik tu balik.akak kat dalam tu pon lekas2 pegi kat aku n wat mende2 die.bersih2kan sambil berborak nasihat dengan suara berbaur bebelan dan geram.
"...ni mesti tadi tak tekan betul2 ni.."
"...kan dah kate td tekan kuat.."

aku khusyuk tengok tangan aku ha..ade 1 lubang darah keluar je.die bagi cotton lain aku pon tekan lagi la.kali ni betul2 tekan. aku agak2 memang tertekan perasaan tangan aku hari tu.

bile aku keluar balik..akak yg buat air tu pon bukak la kisah lain pulak.yang aku sebenarnye bahaye td buat tangkap leleh gitu tadi.

sebab aku tak tekan elok2 dan cukup lame, lubang penetration jarum kat salur darah aku tu tak tertutup pon.dan bile aku keluar tadi tu..darah yang lalu kat salur darah tu memang meluncur keluar la..through kat lubang tu n kluar dari badan..blood circulation aku kat point ni tak lagi jadi closed n continuous..sebab ade opening dah vessels tu.

dan itu la yang sama dialami oleh orang2 yang bunuh diri dengan mengelar urat mereka..yang men potong nadi tu..sama je, bagi drain itu darah..pengsan n then out.

dah la aku baru derma darah td,bru je kehilangan a reasonable amount of blood..lepas tu salur darah still open pulak dan darah pon still kluar lagi (tapi kali nih membazir la jatuh mcm tu je)...

aku sebenarnye tengah mengalami ape yang orang nak bunuh diri tengah tunggu. tunggu darah flow out je...

dan kalau biar2 sket lagi..it's about time for me to just pass out and go blank. tunggu mase je la.
jeng3...perghhhhh

aku cakap "aaehh?"

and for that, i had a taste of a conduct of suicidal.jangan biarkan ia mengalir...ianya suicidal la weh. jangan sekali2 pikir tu dose besarrr tu kalo memang nak escape realiti camtu.

eh mari2 derma darah kalo ade peluang dan keadaan mengizinkan :)

pesanan: buat ape2 pun sile la berhati2 dan buat dengan cara yang betulllll


6 comments:

opahjelita said...

caya lah lokman... wahahaha

Anonymous said...

ish2..bahaya nye dak ni... aku yg bc ni pon cm rse darah kuar.. mak aih... ngeri kot..

maya said...

kalo aku tahu..aku panggil vampire soh isap darah ko..cian vampire2 kat lua sume ngah kelaparan..
hehe..

ntah pape aku merepek..

elianesuriane said...

"blood circulation aku kat point ni tak lagi jadi closed n continuous..sebab ade opening dah vessels tu."


ayt ko yg xbley bla bg aku.. hahahha....

ika yunos said...

macam jadik kat arnab kitorang (budak biochem) tyme nak amik darah die. Memang banyak gile darah kua tak berenti2.Haha

Anonymous said...

tak raser ker aper yg diceriterkan ni akan menakutkan orang untuk menderma darah..tak raser ker cerita camni tak perlu diletakkan di public...jumlah penderma darah pown mmg tak cukop meriah...

Disclaimer

All content provided on this blog is for leisure & informational purposes only. The owner of this blog makes no representations to any party he may be a part of, or guarentee the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. Contents are generally individual reflections of thought & stories of the blog.
Thanks for stopping by! you are alright.