Sunday, May 10, 2009

.kite pon ye jugak!.

salam n slamat sejahtera.




hmm aku ada satu cerita yang menarik ntok dikongsi bersame2 nih.betoll
dlm kite sibuk mengharungi hari2 dgn pembawaan watak masing2..*harap korg paham maksud aku ni*
mungkin kadang2 kite kurang membawa watak sebagai 'seorang' ni..




seorang apa?





seorang da'ie


ya , kita seorang da'ie jugak
ade peranan sbg seorang pendakwah..kite kan seorang islam.
tanggungjawab sbg seorang islam tu.




ni adelah video trailer tentang cerita seorang pendakwah dari tanah seberang,
al-marhum ustaz rahmat abdullah..kisah beliau...inspiring..
kisah sang-murabbi-mencari spirit yang hilang


banyak perkara yg aku fikir bile tengok video ni.
aku jugak teringat pasal contoh2 da'ie yang ade kat sekeliling aku.
ade cara & approach masing2 dlm bawak watak da'ie nih.
ade seorang sahabat pernah berkata


"Sekarang kita nak berdakwah kena lah fikir cara pendekatan lain dik.orang skarang ramai awal2 lagi dah respon lain kalao orang nak cuba berkongsi ilmu & dakwah dtg pakai kopiah n serban pastu jubah putih ape sgale bagai lagi.."



betol jugak aku rase..memang besar cabaran nk sebarkan dakwah skarang nih.
nak sebarkan dakyah senang bukan main la pulak..

waloapepon jgn la teros abaikan peranan kite yg 1 ni.
jangan laa hilang peranan yg 1 ni dalam kita menjadi diri kita dlm watak masing2 hari2.
pernah x dgr istilah teknokrat hizbullah?*ni xde kaitan lgsg ngan hizbullah yg 'tu' tu*
pasal gelombang islam yg dibawa oleh generasi islam yg intelek n quranic.
golongan2 profesional,ahli akademik dll-intellectuals yg gunakan saluran masing2 ntok berdakwah..
doctors,engineers,scientists,surgeons,specialists dlm bidang masing2,educators,pilots,astronauts,imam..n bioinformaticians..:)
macam2 lah.
ni lah teknokrat hizbullah.

u know what?
ni 1 prospek yg sangat best bagi aku sebenarnye.
jom same2 kita semua jadi sebahagian drpd teknokrat hizbullah jugak :)








same2 la kite ingat mengingati antara 1 same lain.
biase lah kita manusia..kalo xde topup mende2 ni akan terlupe camtu je.
thanx sbb bace :D

10 comments:

sharamli said...

tq 4 diz t00

Anonymous said...

alhamdulillah..

lokman@keme said...

kak sharamli~
tq sis:)


anonymous~
alhamdulillah sme2 ingt mengingati la ye..
syukran2:)

green said...

hmm..ak x terfikir pn..
terima kasih sbb mengingatkn..

nisa said...

assalamualaikum,
emm same la.
kite kdg2 tlepas pandang kn dlm bawak 'watak' msg2 ni.
xkesah lah personaliti masing2 serius,bz ke sempoi gila2 ke cmane ke,
kne pegang agama elok2.

"sebarkanlah ayat Allah di muka bumi ini walaupun 1 ayat"
insyaallah.terima kasih psl ingatan ni ya akhi.
juga psl peluang kita dakwah sebagai teknokrat hizbullah ni.

salam

lokman@keme said...

green~
hmm same2 le ingt2kan sesame member2...sy pon cube check n balance side ni..
thanx sbb bace :)



nisa~
wslm..
hoho u read my mind nisa!that's exactly what i mean :)
tu le pasal..mmg watak hari2 msg2 macam2 pesen kn..tp jgn le lupe mende yg 1 ni kn..
trimas trimas.
thanx gak sbb bace :)

nadrahfihil said...

teruskan usaha murni anda! =)

lokman@keme said...

sis.nadrah~

wah terus jd usaha murni dah.
sy orang biase je kak.
hahahaha

sy penah pkai minyak seri murni.
pon penah jd setiausaha dulu2..
mgkin sbb ni jd usaha murni *kot*
tetibe.

harharhar

walopon karekter2 mcm mane pon jgn lupe agame betol x?
:)
semoga Allah memberkati kita semua.amin.

nadrahfihil said...

waaah sis r...
tgk profile td...br tau lokman 20thn..
sy lak 22??? tua nye...
dulu slalu pggl org len abg kak..
tp skrg???

tk nk berkedut!!!! heeee =p

lokman@keme said...

aiyo takde lahhh
haha:)

Disclaimer

All content provided on this blog is for leisure & informational purposes only. The owner of this blog makes no representations to any party he may be a part of, or guarentee the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. Contents are generally individual reflections of thought & stories of the blog.
Thanks for stopping by! you are alright.