Tuesday, February 10, 2009

aku budak kelantan

assalamualaikum n slamat sejahtera MySpace

tetibe ak tringat cerita movie budak kelantan..
ak bru je tgok cter tu..walopon cter tu da agak lme kluar..

ni poster movie budak kelantan

hmm..
mgkn ade yg xprasan ade movie nih..mgkn sebab publisiti kot..
time dye kluar tuh panggung ade citer2 len yg mantap2 box-office.
tp xpe je, sape sroh korg x prasan..heh

ade mende yg nak tulis pasal movie nih.
aku tgok movie ni kat laptop joe,skali ngan razman..joe pon ade kat tepi time tu..
dorg tengok biase2 je..
tp bg aku laen..
aku byk diam je spanjang movie tue..

memang movie tuh sampai ke dalam diri aku nih MySpace

(yg slalu tdo tgk movie menjelang sparoh jln dvd)

aku rindu jalan2 di kelantan.
aku rindu nak dengar loghat kelantan.
aku rindu makanan2 fevret aku kat kelantan.
aku rindu rancangan salam pantai timur
.
aku rindu suasana stadium kelantan (bile ade match2 kelantan fc). MySpace
aku rindu member2 kelantan aku.
aku rindu wayang kulit ngan dikir barat.


salah 1 hallmark negeri kelantan..aku pon xtau nape,slalu jek ade kat poskad..
kat masjid muhammadi,k.b



pastu ak terpikir..nilai ke"kelantan"an aku..
korg mgkn susah nak paham,
sbb mende nih cam some sort of brotherhood through blood..
sume org betol2 kelantan akan help each others out,walopon bru je kenal
contohnye kalo gi kedai2 ke market2 mane2 ke xpyh la cover2 sleng,
kecek klate jah..
tros jmpe peniage yg sme2 kelantan..n ngan borak2 urusniage je tros jdik geng
dpt diskaun spesel..
"bereh2..tak dop nok bkiro mano eh,puok2 kito blako.."

org kelantan sayang tok guru..sebab tok guru nak yang terbaik ntok kelantan,
sebab tok guru sayang islam n kelantan..


kalo korg prasan kn..org klantan ade dimane2 kat mlesia nih..
cakap je kelantan konfom ade..
dlm2 pasar kat k.l akan ade berkumandang lagu dikir barat yg ntah dtg dri mane..

aku plak dah lame x bcakap kelantan..bile jumpe member senegeri je la.
sampai kdg2 org xprasan aku ni klate..aiyo..
nak ckap ngan dak2 nih nnt dorg x paham la plak..kalo dorg nak perli ke nganjing tu ak xkisah pon.
ade yg mcm aku, sesuaikan ikot sekeliling,
ade yg men taram je,blasah je kecek klate..heh3..kita terjah (cam dlm melodi ari ahad)

tp mgkn x salah blend ngan dak2 yg bmcm2 asal usul gak..bole knl2..
in a nutshell..
citer budak kelantan tuh memang gune konsep kelantan yg sebenarnya.
dialog2 die tuh mmg stail aku ngan member2 aku..

heyhey adekah aku homesick??MySpace
mgkin..sbb movie,heh3
aku budak kelantan
MySpace

tibe2 trase panggilan kelantan semakin kuat memanggilku~

p/s: entry nih xde bermaksud langsung nk membangkitkn unsur2 kenegerian dlm ertikata yg negatif...paham2 la ye..ko guano?


10 comments:

Mun'im said...

saba2...
joe kate ko homesick pas tgk cite ni..
aku pn xtau sbb x tgk lg..
nak tau ade ape ngan dak kelantan?? org yg aku minat dak kelantan...huhuhuhu...

...sarah n... said...

anda homesick..???

keme said...

ade gak la homesick
da lame x blek umah kan..

...sarah n... said...

oooo...

macam tu aku kne tgk cte mr. os la kot...

aku org perak...huhu

Mun'im said...

perak?? ate same le kite...tp i mixed...perak + kedah...hahaha...

...sarah n... said...

adehh...sama la jugak kite dua nih...

aku pon perak mixed kedah gak...yo geng!!!

keme said...

wahahahahwaa
2 org perak hybrid dah bertemu dan
bunga2 sudah mula berputik..

apakah yg akan terjadi seterusnye??
to be continued..
harharhar

(saje test2 ayat penglipurlaraaaaa)

...sarah n... said...

abeh ko ingt kelantan -kelantan je bertemu boleh jadik geng...


kan ko gak yg kata, 'brotherhood thru blood..'

hahaha...hamik ko!

keme said...

hey sarah
lek2
ayat last ko tuh x perlu kot sbb nmpak cam garang

sarah
jgn garang2..xseswai ngan ko.
harharharharharmoni

...sarah n... said...

byk la anda punya harmoni...

ak mmg saorang yg garang la...

tak nampak ke..???

haish!! kne tunjuk muka garang ni hari-hari..

Disclaimer

All content provided on this blog is for leisure & informational purposes only. The owner of this blog makes no representations to any party he may be a part of, or guarentee the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. Contents are generally individual reflections of thought & stories of the blog.
Thanks for stopping by! you are alright.