Saturday, October 28, 2017

slip

Rumah aku tak jauh dari airport. Sampai orang sekitar sini kalau nak pergi shopping lebih dekat pergi airport banding pergi KL. Ada MPO, dan KLIA2 pun almost sebijik mall. So yeah dekat macam tu. So pemandangan angkasaraya aku pon kapal terbang lalu lalang setiap masa. And I wonder, betapa banyaknya cerita-cerita

Aku jadi frequent visitor airport. Dulu sebagai traveller yang nak naik flight, sekarang lebih kepada recreational sebab aku suka feeling yang airport bagi. Suka tengok orang-orang yang ada, setiap satu ada cerita. Dari riak wajah & penampilan mereka macam-macam kemungkinan. Kemana mereka nak tuju? Dari mana mereka pulang? Apa erti trip ni kepada mereka? Perasaan mereka sekarang macam mana? Terfikir benda-benda yang buat aku teruja sama.
Samalah bila naik di rooftop bangunan tempat aku bekerja yang berdepanan dengan kondominium & apartmen. Dari atas bila tengok kebawah nampak kecik2 kenderaan di jalanraya. Bila pandang depan nampak kecik2 balkoni dengan sliding glass door memenuhi dinding konkrit. Setiap satunya ada manusia didalam, sedang menjalani jalur kehidupan masing-masing. Apa cerita diorang? Adakah semua okay?
 
Baru-baru ni aku pergi hospital untuk comfort kawan yang family membernya sakit. Bila kat hospital lain pulak vibe yang aku pickup, aku agak terkesan dengan sebegitu banyak emosi & cerita sedih yang aku dapat ‘baca’ diwajah orang-orang yang aku jumpa. Dapat rasa tempias kesedihan, risau, susah hati ahli keluarga dan pelawat yang datang menziarah disetiap katil dalam wad. Muka-muka happy ada nampak di wad bersalin.

What’s the point of writing this luahan? Aku tak pasti. Tak tahulah ini blessing atau curse, tapi aku mudah slip kedalam emosi orang sekeliling & ambik ia seolah macam situasi aku sendiri. Terutamanya benda-benda sedih. Tak best sebenarnya sebab penat jiwa aku nak handle, tapi dah nak buat macam mana.

Bila tengok orang aku tertanya apa yang bermain difikirannya? Apa kisah yang dibawa?


No comments:

Disclaimer

All content provided on this blog is for leisure & informational purposes only. The owner of this blog makes no representations to any party he may be a part of, or guarentee the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. Contents are generally individual reflections of thought & stories of the blog.
Thanks for stopping by! you are alright.