Wednesday, May 23, 2012

life (bukan jenama sos cili)

Salam dan selamat sejahtera..
jadi, sekarang rasa nak menulis..kesian kat blog ni dah kena konker abeh ngan lumut sawang semua.berkerak2 dah. rilek blog jangan tacing..

things and stuffs that revolve around my life this time around will be fitted into this entry. harap2 tak jadi berjela.

  1. kawan sebaya dan 1 batch semua dah grad. so even my extended semester is blessed with untimely opportunities mcm dapat pengalaman kerja dll (alhamdulillah syukur), i dont have many friends anymore. So itu agak tak best. akibatnye untuk mengisi kekosongan kurang kawan, aku berkawan dengan alam. Bila ada kesempatan pergi menyondol gunung. Dapat kawan2 baru (yg of course lah tak berapa nak sebaya) yang suke menyondol gunung jugak. dan diorang best.
  2. Aku masih pegang tanggungjawab di kampus. tapi tanggungjawab yang sangat besar.lebih kepada decision making..banyak yang pengalaman ni mengajar aku...aku tak la se-agresif dulu dalam bab ni, bukan sebab aku tak nak, tapi aku tak boleh.
  3. Perkara-perkara yang baik terus menerus datang..tawaran, peluang, dan lain-lain..aku memang sangat bersyukur tapi dalam hati rasa sangat la tak layak..dalam pengetahuan agama aku, ada 1 istilah yang dinamakan ISTIDRAJ. boleh google untuk educate yourself..aku ada jugak rasa yang semua blessings2 ni adalah istidraj untuk aku.untuk uji aku. sebab aku rasa aku ni teruk sangat dan banyak dose2..tapi aku dikurniakan jugak rezeki2 yang seolah2 datang bergolek ni..Ya Allah ampuni aku.
  4. aku sangat suka lagu & muzik. dimension taste muzik dah berkembang bukan stakat indie2 dan garage rock n roll aje. muzik tu terapi.. best.
  5. I really need better financial management. Perasaan bila kita boleh beli benda2 yang kita nak yang harge dia tuh dulu2 kita tengok terbeliak..itu bahaye sangat. sabar sabariah~ jangan boros nanti jadi george soros.
  6. I enjoy my night job as a part time biology instructor at a tuition centre. Teaching best..sebab student semua accept me well. dan aku betul2 suka cabaran ni, untuk sampaikan sesuatu ikut kreativiti kita sendiri nak buat mcmana.. i think i owe this to UPSM sebab banyak pengaruhi aku dalam aktiviti antara manusia ni.
  7. I am now in transition phase..daripada kerja managerial kepada jadi R.A bioinfo (insyaAllah kalau takde aral). Dah 6 bulan tak buat benda bioinfo ni, walaupun selalu baca2 dan tengok kawan2 buat tapi hand on dah lama takde. Tapi this is what i want to be better at, semoga Allah permudahkan.aminn..lepas tu further study kalau ade rejeki.
  8. Oh politik tempat kerja pun saru challenge baru yang aku belajar..yang ni taknak cerita lebih..
  9. i worry nothing. i am to layback..steady and rileks..so this is kind of worrying me. Well not really actually.
  10. ok saje cukupkan sepuluh

nevermind.i will write later. bye

No comments:

Disclaimer

All content provided on this blog is for leisure & informational purposes only. The owner of this blog makes no representations to any party he may be a part of, or guarentee the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. Contents are generally individual reflections of thought & stories of the blog.
Thanks for stopping by! you are alright.